måndag 5 november 2007

Diagnos strypt av Peter Gissy

På framsidan av den här boken står det "En Robert Krüger-Deckare" och då går i alla fall mina tankar direkt till en polis med en stark arbetsmoral och ett gott rykte. Dessutom så har författaren något av ett uländskt klingande namn. Lite snopen blev jag allt när jag väl hade börjat läsa och inse att Krüger inte är någonting annat än en läkare och han verkar i Sverige!? Först kände jag mig lite snuvad på konfekten men det dröjde inte länge förrän jag var djupt insjunken i boken som är riktigt bra. Här får dessutom "bara en sida till" en helt annan innebörd. Vissa kapitel är nämligen bara en sida, i och med det, så kan sidantalet man läser dra iväg ordentligt, och på något underligt vis går klockan ungefär lika snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar