torsdag 6 augusti 2009

Min nygamla blogg

Härmed finns Annikas litteraturblogg i en ny tappning. Ni som följde min blogg via Aftonbladet kommer att känna igen inläggen till och med posten om Peter James och hans bok Ett snyggt lik". Om det är något inlägg ni saknar beror det på att jag passade på att städa bort en del inlägg: framför allt de som i dag är helt inaktuella, men också recensioner av böcker som jag inte alls har någon relation till i dag. Jag ansåg inte att det var värt att offra tid på att ta med böcker som i bästa fall skulle få en etta i betyg, eller författare vars böcker jag inte skulle kunna tänka mig att läsa fler av.

När jag satt och flyttade inläggen emellan bloggarna slog det mig hur oerhört trista en del av mina inlägg, framför allt i början, var. (En del finns fortfarande kvar till allmän beskådan). En del gånger berodde det nog mer på tidsbrist än på något annat, men den största boven i dramat var nog att jag helt enkelt inte hade kunskapen om hur man skriver ett intressant inlägg. Som tur är, är bloggen ett forum där man har stora möjligheter att utveckla sitt eget skrivande.

Parallellt med den här bloggen driver jag Annikas litteratur och kulturblogg (alkb.se). Den är helt och hållet intriktad på den brittiska litteraturen. I den här bloggen kommer jag att skriva om all annan litteratur jag läser, samt mina tankar om skrivande: såväl mitt egna som andras.


Jag önskar alla läsare, gamla som nya, välkomna hit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar