tisdag 8 januari 2008

Solens diamanter av Nora Roberts

Återigen har Nora Roberts lyckats skriva en bok som fängslar mig fastän såväl spänning som ond bråd död saknas. Här får vi istället stifta bekanskap med en irländsk familj, en amerikanska med irländska rötter, ett spöke och älvor.

Jude Frances Murray, psykolog och lärare misstrivs med sin tillvaro i Chicago och hon bestämmer sig för att åka till Irland för att försöka hitta tillbaka till sig själv. Där träffar hon syskonen Gallagher som driver Gallagher´s pub som är centralpunkten i byn. Syskonen blir snabbt hennes vänner och det dröjer inte länge förrän Aidan Gallagher får upp ögonen för kvinnan bakom det skrämda yttre och han gör allt för att fånga hennes kärlek. Ska han lyckas?

Inte sällan kom jag på mig med att fnittra till när jag läste den här boken. Vissa av skämten är klockrena och det är bara så min humor. Jag kan varmt rekommendera den här boken till alla som vill ha lite romantik i vardagen och/eller flykt från densamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar