lördag 17 november 2007

Snö och aska av Diana Gabaldon

Det är med sorg i hjärtat som jag tar farväl av Jamie och "Sassenach" Fraser, Roger och Brianna McKenzie och alla övriga medverkande i Diana Gabaldons bokserie som inleds med Främlingen och avslutas med Snö och aska.

Den sistnämnda boken är en rejäl klump på 1278 sidor men jag kan garantera att i det här fallet så stämmer uttrycket "storleken har ingen betydelse" för boken är helt enkelt kanonbra!!

Som tur är så har Diana börjat på en ny serie och den första boken ligger här hemma och väntar. Den heter Lord John & Kärlekens ljuva plåga.

Diana Gabaldon skriver historiska romaner och det är en gåta hur jag kunde komma att tycka så mycket om hennes böcker eftersom jag är totalt ointresserad av historia. Fast det ska jag inte spekulera så mycket över utan jag ska njuta över att jag har hittat en författare som gång efter gång lyckas skriva böcker som fängslar och berör

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar