onsdag 27 juni 2007

Donna Leon och Magdalena Graaf

Idag har jag varit på biblioteket igen, det känns som att jag är där i stort sett varje dag. Nåja, det kommer att bli betydligt mindre av den varan inom kort eftersom jag alldeles strax måste koncentrera mig från att flytta från mitt hus till en lägenhet. Med andra ord så gäller det att passa på!

Jag sprang hur som helst på en bok av Donna Leon och som vanligt så kan jag inte bara gå förbi utan den slank med hem. Den heter Djupt vatten och enligt recensenterna skall den vara något alldeles extra. Hur det är med den saken återstår att se men en sak vet jag och det är att återigen kommer längtan till Italien att komma upp till ytan och banka mig i skallen för att få uppmärksamhet. Vem vet, det kanske blir en weekend resa till Rom eller något liknande inom kort. Jag har inte varit i Italien sedan ´98 så det är onekligen dags.

På Konsum hittade jag Magdalena Graafs bok som har fått bra kritik både av Linda Skugge och Camilla Läckberg. Även om jag inte är någon direkt fan av Graaf så följde den med mig hem. Vem vet, man kanske blir positivt överraskad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar