tisdag 5 juni 2007

Marian Keyes

För några dagar sedan var jag på biblioteket och fick med mig en bok av Marian Keyes hem. Jag hade läst någonstans att hon hade skrivit en ny bok och det var nog det som inspirerade mig.

Efter bara några sidor av "Å andra sidan" så kan jag inte förstå varför jag har glömt bort henne under en sådan lång tid. Visserligen så är min favoritgenre deckare så det kan vara en av förklaringarna men jag formligen älsade "Vattenmelonen", "Sushi för nybörjare", och en "Oväntad semester" så man tycker ju att jag borde ha tänkt på henne åtminstone någon gång mellan all spänning.

Hur som helst kan jag varmt rekommendera de här böckerna om man ännu inte har upptäckt dom. De är otroligt underhållande med kvicka och träffsäkra kommentarer.

Citat 1 ur boken: "Jag går aldrig i lågklackat. Mina skor är så högklackade att ibland när jag kliver ur dem tittar sig folk förvirrat omkring och undrar: Vart tog hon vägen? och då måste jag säga: Jag är här nere"

Citat 2 ur boken: Det är hon som bestämmer var skåpet ska stå. Men där tog de fel, för de bestämde båda två. De hade var sitt skåp"

Jag har redan skrattat mig halvt fördärvad och jag har endast läst till sidan 48 ... vad månde bliva av fortsättningen. En sak vet jag dock, jag ska inte glömma bort att läsa hennes böcker igen och efter jag har läst ut den här så skall jag ge mig ut på jakt efter hennes nyligen utkomna bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar