lördag 11 augusti 2007

Brittisk tv-serie:tyst vittne

Igår kväll satte jag mig ner för att se en serie om fyra delar. Serien hette Tyst vittne och handlar om tre patologer som hjälper polisen att lösa mordgåtor. Trots att avsnittet varade i över två timmar så blev det aldrig långtråkigt då tempot är högt från början till slut.

Jag är barnsligt förtust i engelska deckarserier, enligt mig slår de, de amerikanska med hästlängder. Vad det beror på vet jag inte. Mina favoritförfattere kommer också antingen från England, Skottland eller Irland. Engelsmännen har "det" helt enkelt!

Ikväll är det Rebus. Även om det är en skotsk deckare så är den klart sevärd den med. Eftersom Morden i Midsomer utgick i veckan på grund av DN-galan i friidrott så innebär det att nästa vecka finns det inte mindre än tre deckare som i alla fall jag skall njuta av: Morden i Midsomer på tisdag, Tyst vittne på fredag och Rebus på lördag. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar