fredag 10 augusti 2007

Denise Mina

Denise Mina har skrivit fem böcker om Paddy Meehan varav två av dessa är översatta till svenska. Jag hoppas att de övriga tre också kommer att komma på svenska i annat fall skall jag försöka få tag på böckerna i originalspråket. Paddy Meehan är en person som är lätt att tycka om. Hon är ensam familjeförsörjare och hon kämpar ständigt med sin vikt. För att hävda sig som journalist och tar ibland till ojusta metoder för att nå dit hon vill.

Boken jag läser nu heter Det heligaste och består endast av dagboksanteckningar från en autentisk händelse. För att uttrycka det milt är den annorlunda. Ingen större spänning att tala om men trots det vill man veta hur det hela slutar.

Efter att jag har läst ut den här boken så står P.D James Fyren på tur. Det är för övrigt den sista boken jag har hemma och med tanke på att det är fredag idag så måste jag ta mig en tur till biblioteket idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar